campari soda

DESIGN CONNECTION

マルコ・オッジャンとカンパリソーダのコラボレーションについて発表できることを嬉しく思います。2021年のミラノ・デザイン・ウィークで発表されたマルコは、仲間とカンパリを飲むことからインスピレーションを得た「DUOスツール」を制作しました!

ポコとマルコ・オッジャンは、再びオグルヴィ・イタリアと協力し、マルコの印象的なシェイプとカラーパレットを生かしたアイコニックなデザインを目指しました。

Thrilled to announce the final stage in the Marco Oggian and Campari Soda collaboration. Unveiled during Milan Design Week 2021, Marco created the ‘DUO stool’ inspired by drinking Campari with a mate!

Working once again with Ogilvy Italia – Pocko and Marco Oggian set out to produce an iconic design that harnesses Marco’s striking shapes and colour palette.

このスツールは、ブランド誕生の年である1932年にちなんで、32個限定で復刻販売され、その収益金全額がデザイン界に貢献する教育機関に寄付される。

ミラノは食前酒の盛んな街だが、バーは混雑しており、空席を見つけるのは至難の業だ。デュオ・スツールは2つに分割できるように設計されているので、席をシェアすることができる。

– Ogilvy イタリア

The stool will be reproduced and sold in 32 pieces (to remember the year of the brand’s birth, 1932) and the entire proceeds will be donated to a training institute active in the world of design.

“Milan is the city of the aperitif, but bars are so crowded that it is very hard to find a free seat. The Duo stool is designed to be split in two so you can share your seat.”

– Ogilvy Italia

「このオブジェの唯一無二の特徴は、必要に応じてきれいに2つに分割して、独立した2つの座席を作ることができることである。」

– Elle Magazine

“The exclusive peculiarity of this object is, in fact, that if necessary it is divided into two perfectly identical halves, creating two independent seats!”

– Elle Magazine

「食前酒のアイデアを表現するには、バーのスツールが理想的だと考え、シンプルなコンセプトに取り組み始めました。しかし、"カンパリーノ "を飲むには、もう一人の人と一緒に飲むのがいい。この点から、スツールを開いて分割し、快適な2つの席を作ることができるように開発しました」

- マルコ・オッジャン

“I started working on the simplicity of the concept, thinking that a bar stool would be ideal to best represent the idea of ​​the aperitif. Drinking a “camparino”, however, is nice to do it with another person and it is from this point that we have developed the stool in such a way that it can be opened, divided and thus create two comfortable seats!” 

– Marco Oggian

「カンパリソーダは、常に新しいトレンドに目を配りながら、多様で驚きに満ちたデザインの世界に属する若い才能を支援したいという願いを、改めて強調するユニークで特別なプロジェクトである。」

- ポリ デザイン

“A unique and special project to underline, once again, Campari Soda’s desire to support young talents belonging to the varied and surprising world of design, with an eye always attentive to new trends.”

– Poli.Design

Previous
Previous

EMPORIO ARMANI

Next
Next

PRADA