MARKOS KAY
Digital/AI
マルコス・R・ケイは、アート&サイエンス、ジェネレーティブ・アートを専門とする、多分野にわたって活躍するアーティスト兼ディレクターです。
エルンスト・ヘッケルの系統博物館で初公開された人工生命体ビデオアート実験作品『aDiatomea』(2008年)、世界中で上映されたジェネレーティブ短編映画『The Flow』(2011年)、そして現在フィデリティ・アート・コレクションに収蔵されている粒子シミュレーション絵画シリーズ『Quantum Fluctuations』(2016年)が最もよく知られています。
彼のアートとデザインの実践は、スクリーンベースのメディアから印刷物まで多岐にわたり、アートサイエンス・ミュージアム、現代デジタルアート美術館、ビル&メリンダ・ゲイツ財団、アルス・エレクトロニカ、ナショナルジオグラフィック、Wired、VICEなどの美術館、展覧会、フェスティバル、出版物で取り上げられています。
Markos R. Kay is a multidisciplinary artist and director with a focus in art & science and generative art.
He is best known for the artificial-life video art experiment aDiatomea (2008), first exhibited at Ernst Haeckel’s Phyletic Museum, the generative short film The Flow (2011), shown worldwide, and the series of particle simulation paintings Quantum Fluctuations (2016), now part of the Fidelity Art Collection.His art and design practice ranges from screen-based media to print and has been featured in museums, exhibitions, festivals, and publications such as the ArtScience Museum, Museum of Contemporary Digital Art, Bill and Melinda Gates Foundation, Ars Electronica, National Geographic, Wired and VICE.



















































