MARVIS
MARVEL YOUR ROUTINE
おかしな消防士から歯磨き粉スキーまで、ポコはMarvis Toothpasteの新しいキャンペーン「Marvel Your Routine」のコラボレーションに招かれ、ブランドの遊び心溢れるエッセンスを表現しました。
ル・パブと密接に協力し、ポコはこのアニメーション制作に命を吹き込みます。その上に、世界各地のユニークなスタイルを持つイラストレーターやアニメーターと協力し、それぞれが持ち寄ったストーリーを集めました。
From kinky firemen to toothpaste skis, Pocko was invited to collaborate with Marvis Toothpaste on their new irreverent campaign, ‘Marvel Your Routine’, capturing the playful essence of the brand.
Working closely with Le Pub, Pocko brought this animation production to life. We joined forces with a range of Illustrators & animators, each with a unique style. All from different parts of the world, and encouraged to bring their own stories to the table.
その目的は、口腔衛生が平凡な作業であるという考えを払拭し、新鮮な視点を提供することでした。異なる才能を持つ5人のアーティストを一堂に集めることは、エキサイティングな挑戦でしたが、ポコは熱意をもってそれに取り組みました。
ポコは各イラストレーターを指導し、コンセプトとアイデア出し、進行管理、キャラクター開発、アニマティクス、カラーパレット開発、ラフ・アニメーションまで全般にわたって関わりました。これらは全て一つの単純なメッセージ「Marvisは日常を非日常に変える」に集約されました。
キャンペーンは『Little Black Book』『Ads of the World』『Shots』で紹介されました!
The aim was dispel the idea that oral hygiene is a mundane task, by offering a fresh perspective. Bringing 5 different talented artists together was an exciting challenge, but one that Pocko rose to with enthusiasm.
Pocko guided each illustrator through concept & ideation, director’s treatments, character development, animatics, colour palette development, rough and final animations – all to convey one simple message: “Marvis turns the mundane into extraordinary”.
The campaign has been featured in Little Black Book, Ads of the World and Shots!




5つの異なるフレーバーに焦点を当て、それぞれのアーティストがこのメッセージを表現するために異なる旅に出ました。
日本人イラストレーターの冠木佐和子は、小生意気でウィットに富んだタッチで、ジャスミンとホワイトニングのフレーバーのエッセンスを、彼女の特徴である遊び心と意外性のあるトランジションを使って表現。
一方、イタリア人のセバスティアーノ・フォッサーリは、絵画的で質感のあるスタイルで、甘草フレーバーを贅沢な消防士の思いがけない宇宙旅行へと変身させます。
またフランス人のサイモン・ランドレンは、山の冒険でストロングミントのフレッシュさをアピールしました。
With a focus on 5 different flavours, each artist went on a different journey to encapsulate this message.
Sawako Kabuki, Japanese illustrator, with her cheeky and witty touch, captured the essence of the Jasmine and Whitening flavours, using her recognisable playful and unexpected transitions.
Whilst Italian Sebastiano Fossali, used his painterly and textured style to turn the liquorice flavour into an extravagant fireman’s unexpected journey through space.
One of Pocko’s own, French Simon Landrein promotes the freshness of Strong Mint with a mountain adventure.
ポコの長年の制作パートナーであるアニメーションスタジオ「AWOLFF」は、これらの複雑でユニークなアニメーションを1つの30秒のマッシュアップに昇華しました。マッテオ・マンズィーニ(AWOLFF創設者兼クリエイティブ・ディレクター)と協力しながら、あるフレーバーから別のフレーバーへ、シームレスで無理のない方法で移行する方法について複数のアイデアを生み出しました。
ルーティンワークはつまらない。だからこそ、私たちにはちょっとした驚きが必要なのです。さあ、あなたは人々に話しかけまくることができる。あるいは、Marvisの無限の、カラフルな、驚異の歯磨き粉シリーズを試してみるのもいい。あなたの日常に驚きを与えるために必要なのは、ひと絞りだけ!
Animation studio, AWOLFF, long-standing Pocko production partner, worked on bringing all these intricate and unique animations into one 30-second mash-up. Working with Matteo Manzini (AWOLFF Founder & Creative Director), we came up with multiple ideas for how to transition from one flavour, (therefore one style), to another in a seamless and effortless way.
We know, routine is boring. That’s why we all need a bit of marvel. Now, you can go around screaming at people. Or you can try Marvis’ infinite, colorful, marvelous range of toothpastes. All you need is a squeeze to marvel your routine!