MARVIS

MARVEL YOUR ROUTINE

2025年のD&AD Wood Pencil賞を受賞した本プロジェクトは、おかしな消防士から歯磨き粉スキーまで、ポコはMarvis Toothpasteの新しいキャンペーン「Marvel Your Routine」のコラボレーションに招かれ、ブランドの遊び心溢れるエッセンスを表現しました。

ル・パブと密接に協力し、ポコはこのアニメーション制作に命を吹き込みます。その上に、世界各地のユニークなスタイルを持つイラストレーターやアニメーターと協力し、それぞれが持ち寄ったストーリーを集めました。

This project winning the 2025 D&AD Wood Pencil award! From kinky firemen to toothpaste skis, Pocko was invited to collaborate with Marvis Toothpaste on their new irreverent campaign, ‘Marvel Your Routine’, capturing the playful essence of the brand. 

Working closely with Le Pub, Pocko brought this animation production to life. We joined forces with a range of Illustrators & animators, each with a unique style. All from different parts of the world, and encouraged to bring their own stories to the table.

その目的は、口腔衛生が平凡な作業であるという考えを払拭し、新鮮な視点を提供することでした。異なる才能を持つ5人のアーティストを一堂に集めることは、エキサイティングな挑戦でしたが、ポコは熱意をもってそれに取り組みました。

ポコは各イラストレーターを指導し、コンセプトとアイデア出し、進行管理、キャラクター開発、アニマティクス、カラーパレット開発、ラフ・アニメーションまで全般にわたって関わりました。これらは全て一つの単純なメッセージ「Marvisは日常を非日常に変える」に集約されました。

キャンペーンは『Little Black Book』『Ads of the World』『Shots』で紹介されました!

The aim was dispel the idea that oral hygiene is a mundane task, by offering a fresh perspective. Bringing 5 different talented artists together was an exciting challenge, but one that Pocko rose to with enthusiasm.

Pocko guided each illustrator through concept & ideation, director’s treatments, character development, animatics, colour palette development, rough and final animations – all to convey one simple message: “Marvis turns the mundane into extraordinary”. 

The campaign has been featured in Little Black Book, Ads of the World and Shots!

5つの異なるフレーバーに焦点を当て、それぞれのアーティストがこのメッセージを表現するために異なる旅に出ました。

日本人イラストレーターの冠木佐和子は、小生意気でウィットに富んだタッチで、ジャスミンとホワイトニングのフレーバーのエッセンスを、彼女の特徴である遊び心と意外性のあるトランジションを使って表現。

一方、イタリア人のセバスティアーノ・フォッサーリは、絵画的で質感のあるスタイルで、甘草フレーバーを贅沢な消防士の思いがけない宇宙旅行へと変身させます。

またフランス人のサイモン・ランドレンは、山の冒険でストロングミントのフレッシュさをアピールしました。

With a focus on 5 different flavours, each artist went on a different journey to encapsulate this message. 

Sawako Kabuki, Japanese illustrator, with her cheeky and witty touch, captured the essence of the Jasmine and Whitening flavours, using her recognisable playful and unexpected transitions.

Whilst Italian Sebastiano Fossali, used his painterly and textured style to turn the liquorice flavour into an extravagant fireman’s unexpected journey through space. 

One of Pocko’s own, French Simon Landrein promotes the freshness of Strong Mint with a mountain adventure. 

ポコの長年の制作パートナーであるアニメーションスタジオ「AWOLFF」は、これらの複雑でユニークなアニメーションを1つの30秒のマッシュアップに昇華しました。マッテオ・マンズィーニ(AWOLFF創設者兼クリエイティブ・ディレクター)と協力しながら、あるフレーバーから別のフレーバーへ、シームレスで無理のない方法で移行する方法について複数のアイデアを生み出しました。

ルーティンワークはつまらない。だからこそ、私たちにはちょっとした驚きが必要なのです。さあ、あなたは人々に話しかけまくることができる。あるいは、Marvisの無限の、カラフルな、驚異の歯磨き粉シリーズを試してみるのもいい。あなたの日常に驚きを与えるために必要なのは、ひと絞りだけ!

Animation studio, AWOLFF, long-standing Pocko production partner, worked on bringing all these intricate and unique animations into one 30-second mash-up. Working with Matteo Manzini (AWOLFF Founder & Creative Director), we came up with multiple ideas for how to transition from one flavour, (therefore one style), to another in a seamless and effortless way.

We know, routine is boring. That’s why we all need a bit of marvel. Now, you can go around screaming at people. Or you can try Marvis’ infinite, colorful, marvelous range of toothpastes. All you need is a squeeze to marvel your routine!

アンドレイ・カサイがMarvisの歯磨き粉のために制作した最新のアニメーションは、輝きに満ちています。ホワイトニング歯磨き粉のフレーバーのエッセンスを体現しながら、ホワイトタイガーが私たちを光り輝く旅へと導いてくれます。

現在進行中の 「Marvel Your Routine 」キャンペーンの一環として、Marvisはアンドレイのアイロニックでポップなスタイルに惚れ込み、強力なキービジュアルとアニメーション映像でホワイトニングのストーリーを世界中のソーシャルメディア・チャンネルで伝えるために彼を招聘した。

Prepare to be dazzled — Andrey Kasay's latest animation for Marvis toothpaste is all about the sparkle. A white tiger guides us through a luminous journey, embodying the essence of the Whitening toothpaste flavor.

As part of the ongoing ‘Marvel Your Routine’ campaign, Marvis fell in love with Andrey’s ironic and poppy style and invited him to tell the story of the Whitening flavour with a strong key visual and animation film, for all social media channels worldwide. 

アンドレイ・カサイはベルリンを拠点に活動するアーティストで、もともとはロシアのアムール川東岸出身。隣人はアムール虎と野犬で、彼らは彼にインスピレーションを与え、描き方やアニメーションを教えてくれました。彼の作品は、レトロでサイケデリックな雰囲気を漂わせながら、現実の題材や政治風刺、私たちが暮らす現代社会のメタファーに基づいています。

世界各地で数多くの展覧会を企画し、ベルリンのピクトプラズマ、デンバーのスーパーノヴァ・アニメーション・フェスティバル、マイアミのアート・バーゼルなど、数多くのフェスティバルに参加している: 彼のクライアントには、MTV、ナイキ、プーマ、グッチ、レッドブル、CNN、ワシントンポスト、ニューヨーカー、アディダス、VICE、WIRED、Juxtapoz、It's Nice Thatなどがある。

Andrey Kasay is an artist based in Berlin originally from the far east shore of the Amur river in Russia, where his neighbours were the Amur tiger and a wild dog, who gave him inspiration and taught him how to draw and animate.He uses bold lines to draw shapes filled with vibrant and distinct colours. His work is based on real life subjects, political satires and metaphors of the contemporary society we live in, with a retro and psychedelic feel.

He’s curated many exhibitions across the world and participated in a number of festivals such as Pictoplasma in Berlin, Supernova Animation Festival in Denver and Art Basel in Miami.His clients include: MTV, Nike, Puma, Gucci, Red Bull, CNN, Washington Post, New Yorker, Adidas; or featured by such guys like VICE, WIRED, Juxtapoz and It’s Nice That.

Pocko was invited to collaborate with Marvis Toothpaste on their new irreverent campaign, ‘Marvel Your Routine’ Alongside the beautiful illustrations and animations produced, Sebastiano Fossali, one of the great illustrators commissioned for this project was tasked with the responsibility of designing  2 great Murals in the city of Milan. 

One of the murals was featured in Via Casale, in the Navigli quarter of Milan. Whilst the other was placed in Milan’s Central Station in full visibility.

The campaign has been featured in Little Black Book, Ads of the World and Shots!

ポコは、Marvis Toothpasteの新しい不遜なキャンペーン「Marvel Your Routine」のコラボレーションに誘われた。美しいイラストとアニメーションが制作されると同時に、このプロジェクトのために依頼された素晴らしいイラストレーターの一人であるセバスティアーノ・フォッサーリは、ミラノ市内にある2つの素晴らしい壁画のデザインを任された。

壁画のひとつは、ミラノのナヴィッリ地区にあるカザーレ通りに描かれた。もうひとつは、ミラノ中央駅に設置された。

セバスティアーノ・フォッサーリは、絵画的で質感のあるスタイルで、マルヴィスの遊び心あふれる個性を表現しています。

Sebastiano Fossali, uses his painterly and textured style to communicate Marvis’ playful personality which makes the brand stand proudly in the city and communicate a refreshing aura.

「Marvisから、バランスの取れた構図を保ちつつ、できるだけカラフルでディテールに富んだものにするように言われたのが気に入った。このような巨大なアートワークで、視覚的な要素でワイルドになれるとは思っていませんでした。結果は本当に素晴らしいものになりました。"

- セバスティアーノ・フォッサーリ

“I love that Marvis asked me to be as colourful and rich in detail as possible whilst maintaining a balanced composition. I wasn’t expecting I could go wild with the visual elements in such a giant artwork. The result looks genuinely marvellous.”

– Sebastiano Fossali

ミラノ・デザイン・ウィーク2025の期間中、Marvisは路面電車を感覚的なアート空間に変え、アンドレア&サワコは詩的で触覚的なインスタレーションを発表した。また、新進デザイナーのセバスティアーノ・フォッサーリも、素材をテーマにしたオフサイト・エキシビションに参加し、多様なデザインシーンに貢献した。

At Milan Design Week 2025, Marvis transformed a city tram into a sensory art experience, while artists Andrea & Sawako presented tactile, poetic installations. Emerging designer Sebastiano Fossali showcased material-focused works at offsite venues, contributing to the city’s vibrant, multidisciplinary design scene.

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