Uniqlo
Rome Store Opening Anniversary
アンドレア・クロノプロスは、ユニクロによるローマ店の開店1周年を記念した特別プロジェクトに招かれました。以前、彼は同店の開店記念イラストとしてイベント・マップを制作したことがあります。今回はそれに続けてユニクロのマーケティングチームとタッグを組む機会となり、彼にとって更に特別なプロジェクトとなりました。
このプロジェクトは、ローマ日本文化会館とのコラボレーションによって実現し、日本とイタリアおよびローマの文化要素を融合させた、2つのオリジナルデザインが制作されました。これらのイラストは、ユニクロのカスタムプリントサービス「UTme!」を通じて、店頭でTシャツとトートバッグにプリントが可能となりました。
Andrea Chronopoulos was invited once again by Uniqlo Rome to collaborate on a special project celebrating the first anniversary of their store opening! Having previously created an event map illustration for the launch of the store, it was such a pleasure to team up with their marketing team again, this time for something even more unique for him.
The project was developed in collaboration with the Japan Cultural Institute in Rome, with the goal of creating two original designs that blend elements from both Japanese and Italian/Roman culture. These illustrations are available to be printed on t-shirts and tote bags in-store through UTme!, Uniqlo’s custom print service.
「ローマのような深い歴史と活気に満ちたエネルギーを持つ都市で、アートワークを通じて文化的なつながりを探求することは、常にとても刺激的なことです」
- Andrea Chronopoulos
It’s always exciting to explore cultural connections through visual language, especially in a city like Rome with such deep history and vibrant energy.
- Andrea Chronopoulos