OOPS
日本のオンライン医療サービス「Oops」は、誰もが抱える日々の健康上のお悩みへの対策を、12のメニューで展開しています。若者に人気の高い同サービスのメニューが、サイモン・ランドレインの手によって12のGIFになりました。
サイモンはみんなの悩みを、クスッと笑えるユニークなストーリーで表現。次の年には、サイモンのクリエイティブを活かしたTVCMの依頼がPockoに舞い込んできました。そうして、Oopsが当初から力を入れている「男性向けAGA」をテーマにした、ポジティブで楽しいアニメーションが誕生しました。
例えば、サイモンの筆を通して、抜け毛の問題は様々なファンキーヘアスタイルに変換され、専門的な薬を服用することの利点が表現されています。このサービスがいかに日常生活を快適にしてくれるかが、よく伝わってきますね。
Oops is a Japanese online healthcare service that offers 12 different treatments for everyday health concerns that many people quietly deal with. These popular services, especially among younger users, were brought to life as a series of 12 fun and quirky GIFs by the talented Simon Landrein.
Simon turned common worries into light-hearted, laugh-worthy stories with his signature creative style. His work struck a chord, and the following year, Pocko was asked to create a TV commercial using Simon’s visuals! That’s how a cheerful and positive animation about male AGA care, one of Oops’ core offerings, came to life.
For example, through Simon’s pencil, AGA’s hair loss is translated through different funky hairstyles, expressing the benefit of taking specialized medicine, showing how a pill makes everyday life more comfortable, and all with a positive and trustworthy vibe.












サイモンはフランス人イラストレーター兼アニメーター。NexusやMillなどのスタジオで3Dアーティストとして働き始めました。彼のミニマルで大胆な作風は、数年間に渡り『ニューヨーカー』や『NYタイムズ』に掲載されました。
それ以来、彼は数々のクライアントとコラボし、イラストレーションのみならずアニメーションにも活躍の場を広げていきました。彼の主なクライアントには、ニューヨーク・タイムズ、Apple、Nikeなどがあります。
Simon Landrein is a French illustrator and animator. He started to work as a 3D artist for studios such as Nexus and the Mill. For a few years his minimalist and irreverent style appeared in the New Yorker and NY Times.
Since then he’s been working for many editorial clients and translate his illustration into hot and absurd animations. Clients include The New Yorker, It’s Nice That, NYT, The Observer, Apple, Nike, Personal Magazin, Le Monde, and Rick and Morty.