THE NIPPON FOUNDATION

ノモコは、温かみのある有機的なアニメーションを、テレビCMやウェブサイトを通して「防災日本」キャンペーンに導入しました。彼女の作品は、過去に大きな地震が発生した神戸・能登地域において、防災の重要性を改めて認識させるきっかけとなりました。

また、ボランティア活動が依然として必要とされている能登地域でのボランティア募集もキャンペーンに含まれています。

Nomoco has introduced her warm and organic animation into the “Disaster-Resistant Japan” Campaign through TV commercial and Website. Her work raised awareness for the importance of disaster preparedness in Kobe and Noto area, where past major earthquakes in Japan have occurred. The campaign also includes a call for volunteers in the Noto area, where volunteer activities are still needed.

ノモコは、繊細なインクの流れを駆使し、美しく魅力的で色彩豊かな作品を生み出す日本人イラストレーターです。

福岡県生まれ。大阪芸術大学、ロンドン・カレッジ・オブ・コミュニケーション、セントラル・セント・マーチンズ・カレッジ・イン・アート&デザインを卒業。個展やグループ展など、世界中で作品を発表しています。

イラストレーション作品は、UKLAブックアワード(Once Upon A Raindrop)やワールド・イラストレーション・アワードなど、数々の賞を受賞しています。クライアントには、ハーパーコリンズ、ステイシーズ・ピタチップス、リーダーズ・ダイジェスト、アウディ、DK、ガーディアン、フィナンシャル・タイムズ、マーク・ジェイコブス、モスキーノ、アトリア・ブックス、ニューヨーク・タイムズ、レッド・マガジン、NSPCC、ペンギンブックス、タッシェン、ボルボ、フォリオ・ソサエティなどが名を連ねています。

Nomoco is a Japanese illustrator who works delicately with ink flow to achieve beautiful, charming and colourful artwork. 

She was born in Fukuoka, Japan and graduated from Osaka University of Arts, London College of Communication and Central Saint Martins College in Art & Design. Nomoco has exhibited her work in globally in solo and group shows.

She has won multiple awards for her Illustration work,  including the UKLA Book Award for Once Upon A Raindrop, and the World Illustration Awards. Clients include: Harper Collins, Stacy’s Pita Chips, Reader’s Digest, Audi, DK, The Guardian, Financial Times, Marc Jacobs, Moschino, Atria Books, New York Times, Red Magazine, NSPCC, Penguin Books, Taschen, Volvo, and Folio Society.

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